روزهای زوج (19-11)

روزهای فرد (18-10)

روزهای زوج تهران

روزهای فرد اندیشه

میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ بررسی دستگاه‌ها، مزایا و کارایی‌ها

میکرونیدلینگ صورت

امروز می‌خواهیم با یکی از جدیدترین و تأثیرگذارترین روش‌های جوان‌سازی پوست، یعنی میکرونیدلینگ آشنا شویم. بسیاری از ما رویای داشتن پوستی زیبا، صاف و شفاف را داریم که عاری از هرگونه لک، کک و مک باشد. در گذشته مردم با به کار گیری دستورات ابوعلی سینا در کتاب قانون تلاش برای رسیدن به این هدف جذاب را داشتند. امروزه نیز با پیشرفت علم و به‌کارگیری مواد و دستگاه‌هایی با فناوری روز، بشر توانسته در تکنیک‌های پوست، مو و زیبایی مهارت‌های زیادی نظیر میکرونیدلینگ به‌دست آورد. میکرونیدلینگ و سایر روش‌های درمانی، پوستی شاداب و با طراوت را بدون در نظر گرفتن نوع جنسیت برای عموم به ارمغان می‌آورند.

میکرونیدلینگ برای درمان چندین نوع عارضه پوستی کاربرد دارد. این روش از پر کاربردترین درمان‌های زیبایی بوده که در ادامه این مطلب نحوه‌ی انجام کار، مراقبت‌ها، منع‌های آن، انواع درماپن‌ها و ماندگاری آن را توضیح خواهم داد. اگر از اینکه هر روز جای لک، بخیه، کلوئید، استرچ مارک، لک ملاسما، آکنه، چین، چروک و… را در آینه روی صورت خود ببینید خسته شده‌اید، شما را به ادامه این مقاله جذاب دعوت می‌کنم تا بهترین راه درمان پوست خود را بیابید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ حدود 50 سال است که در حرفه‌ی زیبایی حرف اول را می‌زند و یک روش جوان ساز قوی برای از بین بردن لک و جای اسکار به شمار می‌رود. این سبک در حال حاضر پیشرفت چشمگیری در حیطه زیبایی به عمل آورده و توانسته با قیمتی مقرون به صرفه، روش‌های درمان متفاوتی را بدون نیاز به عمل‌های جراحی سنگین و بیهوشی، تنها با بی‌حسی‌های موضعی، به طرفداران خود ارائه دهند.

همان‌طور که در قسمت بالا به موضوع جوان سازی اشاره شد، جا دارد در این مقاله شما را از مطالب مهمی که در طول سال‌ها اتفاق خواهد افتاد آگاه سازم. به مراتب بالا رفتن سن، برای پیشگیری و یا به تأخیر انداختن ایجینگ پوست، می‌بایست میکرونیدلینگ و یا درمان‌های مکمل آن را به کار گرفت. حتی در صورت دارا نبودن عارضه پوستی نیز باید درمان ایجینگ (پیری پوست) را برای داشتن پوستی صاف در برنامه‌هایتان جای دهید.

انواع میکرونیدلینگ

با توجه به گستردگی خدمات میکرونیدلینگ، شاهد نمونه‌های متنوعی از آن هستیم که هر کدام به روش خاص خود انجام شده و خاصیت درمانی ویژه‌ای دارد.

درما رولر

در زمان‌های گذشته از درما رولر که یک میکرونیدلینگ دستی بود، استفاده می‌شد. دستگاه میکرونیدلینگ درما رولر یک سری غلتکی به همراه تعداد زیادی سوزن ریز داشت و با استفاده از نیروی دست، عمل میکرونیدل بر روی صورت انجام می‌شد. درمارولر از سوزن‌های بسیار ریزی با جنس تیتانیوم ساخته شده است. تعداد سوزن‌ها در درما رولرهای مختلف بین 90 تا 450 عدد بوده که بسته به نوع عارضه پوستی کلاینت، درمان با تعیین عمق و تعداد سوزن‌ها انجام می‌شد.

درما استاپ

دستگاه میکرونیدلینگ بعدی درما استاپ است که از نظر ظاهری شباهت زیادی با درماپن دارد. هر دوی این دستگاه‌ها با مهر زدن بر روی صورت عمل می‌کنند، با این تفاوت که درما استاپ به صورت دستی انجام می‌شود. تعداد سوزن‌های درما استاپ نسبت به درما رولر بزرگ‌تر و بیشتر بوده که باعث می‌شود بر روی پوست نغلتد.

بررسی انواع میکرونیدلینگ
بررسی انواع میکرونیدلینگ

درماپن

امروزه دستگاه‌های قوی‌تری به نام درماپن وارد بازار شده که جدیدترین نوع میکرونیدلینگ است. درماپن نحوه کنترل سرعت حین انجام کار، میزان درجه بندی، عمق نفوذ سوزن و خطای دست را به صفر رسانده است. همچنین دستگاه میکرونیدلینگ درماپن، از نیدل‌های یک‌بار مصرف نانو، کارتریج‌های نونیدل و انواع کارتریج‌ها (که تعداد سوزن را متشکل می‌شوند) بهره‌مند است.

درماپن دارای سوزن‌های ریز نانو است که در نوک کارتریج تعبیه شده است. سوزن‌های درماپن توسط موتور دستگاه بر روی پوست، هم به صورت مهر زدن و هم به صورت دورانی به حرکت در می‌آید و روزنه‌ی بسیار ریزی بر روی صورت ایجاد می‌کنند تا کوکتل‌های مورد نظر را به لایه زیرین برسانند.

نحوه انجام میکرونیدلینگ

قبل از انجام میکرونیدلینگ صورت و دست، باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که همه تایپ‌های پوستی مجاز به انجام این درمان جوان‌سازی و مراقبتی نخواهند بود؛ پس قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این کار، حتماً از بیوتی تراپیست و پزشک متخصص مشاوره لازم را دریافت فرمایید. پس از دریافت مشاوره صحیح، توسط بیوتی تراپیست مورد نظر خود، بسته به نوع عارضه شما عزیزان کوکتل مورد نظر تهیه می‌شود. با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ درماپن عمق نفوذ سوزن، کارتریج مورد نظر و شدت فشار وارد شده کاملاً قابل کنترل است. به این ترتیب می‌توان عمق منافذ و روزنه‌ها را به اندازه‌ی از پیش مشخص شده تنظیم کرد و باعث تحریک کلاژن و الاستین شد.

نکته مهم دیگری که در این کار وجود دارد، کوکتل‌های مورد استفاده در این عمل است. کوکتل‌ها برندهای گوناگونی دارند که هر کدام درمان‌های متفاوتی انجام می‌دهند. برای کاهش هزینه، تعداد جلسات، هم چنین دوران نقاهت کمتر می‌توانید از درمان ترکیبی (برای مثال آب‌رسانی، جوان‌سازی یا از بین بردن لک را به صورت ترکیبی) استفاده کنید. اگر با این ترفند درمان میکرو نیدلینگ را انجام دهید در واقع شما توانسته‌اید با یک تیر، دو نشان را مورد هدف قرار دهید.

مزایای میکرونیدلینگ

  • تحریک کلاژن و الاستین جهت کمک به جوان سازی هر چه بهتر پوست
  • بازسازی سریع پوست در موردهای مختلفی همچون سوختگی، استرچ مارک، درمان طیف‌های پوست تیره، جای زخم و جوش
  • امکان استفاده میکرونیدلینگ برای نقاط حساس مانند گردن، بینی، دور چشم و بدن
  • هزینه مقرون به صرفه نسبت به لیزرها و سایر روش‌های گران قیمت

معایب ميکرونيدلينگ

  • قرمزی و تورم پوست درقسمت‌های انجام شده
  • التهاب و ورم خفیف
  • سوزش خفیف

کاربرد های میکرونیدلینگ

تا اینجای کار شرح کاملی از میکرونیدلینگ صورت و نقاط دیگر بدن، انواع آن، نحوه انجام کار، مزایا و معایب این روش درمانی ارائه دادیم. اما این روش برای چه مشکلاتی پوستی‌ای استفاده می‌شود؟ در صورت مواجهه با کدام عارضه پوستی می‌توان از میکرونیدلینگ کمک گرفت؟ در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

جوانسازی و از بین بردن چین و چروک

یکی از اساسی‌ترین کاربردهای میکرونیدلینگ صورت، جوان‌سازی و تحریک شدید کلاژن و الاستین می‌باشد. کلاژن و الاستین پایه‌های اصلی ساختمان پوست هستند؛ تولید این 2 پروتئین باعث جوان‌سازی و پیشگیری از وقوع سریع‌تر سن ایجینگ می‌شود و همین موضوع روند پیری پوست و نمایان شدن چین و چروک را به تأخیر می‌اندازد.

درمان جای جوش و آکنه

این روش با استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی یا فیبروبلاست‌ها نتایج شگفت انگیزی برای درمان ناصافی‌ها، جای جوش و آکنه ایجاد کرده است. با استفاده از یک مشاوره صحیح و با در نظر گرفتن کوکتل مختص تایپ پوست شما، می‌توانید برای همیشه پوستی صاف و هموار داشته باشید.

درمان تیرگی و لک های پوست

از دیگر مزیت‌های میکرونیدلینگ از بین بردن لک، کک، مک و رفع لکه‌های قهوه‌ای پوست می‌باشد. عملکرد دستگاه میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌های نانو خراش را در سطح پوست ایجاد کرده و باعث تولید کلاژن می‌شود. این موضوع اکسیژن رسانی پوست را افزایش می‌دهد. نکته مهم دیگر در درمان لک‌ها این است که حتماً تعداد جلسات میکرو نیدلینگ که معمولاً بین 3 تا 5 جلسه، بسته به نوع عارضه است را کامل کنند.

از بین بردن آثار ناشی از زخم های شدید و سوختگی

به وسیله ميکرونيدلينگ می‌توان مواد مغذی را به لایه‌های تخریب شده پوست رساند و جای بخیه، زخم، جراحی و اسکار را به از بین برد. همچنین، استرچ مارک یا ترک‌های ناشی از بارداری و دوران بلوغ که هنوز تبدیل به استریا نشده‌اند، با کمک این روش به حداقل خواهند رسید.

میکرونیدلینگ برای لک صورت و دست
جوانسازی و از بین بردن چین و چروک پوست با میکرونیدلینگ

درمان ریزش مو

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از ما با آن روبه‌رو هستیم، ریزش مو است. به کمک دستگاه میکرونیدلینگ درماپن، با افزایش مواد مغذی وخونرسانی ریشه‌ی مو، می‌توان موجب تقویت و تحریک فولیکول‌های مو شد. ترکیب این روش با دیگر درمان‌ها کمک شایانی به قطع ریزش مو می‌کند. در روش درمان ترکیبی، می‌توان بلافاصله بعد از میکرونیدل، از دستگاه شانه الکتریکی استفاده کرد.

این دستگاه با استفاده از امواج الکتریسیته به ریشه مو شوک ایجاد کرده و اگر بلافاصله بعد از انجام میکرونیدلینگ صورت گیرد، تأثیر این عمل دو چندان می‌شود. هزینه‌های این روش نسبت به کاشت مو و انواع درمان‌های ریزش مو تقریبا نصف قیمت‌های مصوب است. با در نظر گرفتن غیر تهاجمی بودن این درمان و هزینه‌های مقرون به صرفه، این روش می‌تواند انتخابی مناسب برای پایان دادن به ریزش موی شما باشد.

اقدامات قبل از میکرونیدلینگ

قبل از انجام میکرونیدلینگ، محل مورد نظر باید کاملاً تمیز و عاری از هر گونه کرم و آرایش باشد. اگر حساسیت پوستی، سابقه تب‌خال، روزاسه، پسوریازیس، سابقه عمل‌های زیبایی و جوان‌سازی دیگری دارید، حتماً پزشک یا بیوتی تراپیست خود را از این موضوع مطلع سازید.

مراقبت های بعد ازمیکرونیدلینگ

  • از گرفتن دوش آب گرم و رفتن به سونا تا 3 روز اول جداً خودداری فرمایید.
  • استفاده از کرم‌های ترمیم کننده بلافاصله بعد از اتمام کار.
  • برای کاهش التهاب و قرمزی پوست به هیچ وجه از داروهای ضد التهاب مثل ایبوپروفن استفاده نکنید.
  • بعد از میکرونیدلینگ تا 10 روز از نور خورشید اجتناب کنید؛ چنانچه مجبور به خروج از منزل شدید، حتماً از کلاه‌های نقاب‌دار استفاده نمایید.
  • بعد از میکرونیدلینگ صورت امکان پوسته پوسته شدن وجود دارد؛ از کندن پوسته‌ها به شدت خودداری فرمایید.

بهتر است از محصولات AHA (اسید گلیکولیک) یا اسکراب تا هفته اول، به دلیل لایه بردار بودن آنها خودداری فرمایید.

برای درمان کامل به چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز داریم؟

این موضوع کاملاً بستگی به نوع عارضه و مشکل پوستی شما و انتظارات بیمار دارد. اگر درمان نرمال برای از بین بردن لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی و درمان جای آکنه را در نظر بگیریم، بین 3 تا 4 جلسه با فاصله جلسات یک ماهه می‌تواند مناسب باشد. این نکته را درنظر بگیرید که اگر نوع عارضه و بیماری حاد تر باشد، تعداد جلسات بیشتر خواهد شد.

یک دستگاه همه کاره؛ میکرونیدلینگ برای لک صورت، جای جوش، چروک و…

در آخر باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که برای کاهش عوارض میکرونیدلینگ و درمان هر چه بهتر، انتخاب صحیح کلینیک مورد نظر بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید با دریافت مشاوره صحیح از یک بیوتی تراپیست با تجربه، یک درمان مطمئن را تجربه کنید و به نتایج دلخواه خود برسید. لازم به ذکر است که میکرونیدلینگ درمان‌های متفاوتی دارد و شما می‌توانید با کمترین هزینه، بدون درد، بیهوشی و جای بخیه، این عمل را انجام داده و از درمان‌های مکمل آن بهره ببرید.

سعی کردم در این مقاله تمامی موضوعات مهم در زمینه میکرونیدلینگ را خدمت شما عزیزان ارائه دهم. اما اگر همچنان ابهام یا سؤالی در زمینه میکرونیدلیگ، انواع دستگاه‌ها، روش‌ها و کاربردهای آن دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، مشاوره رایگان دریافت کنید. کلیه اعمال پوست، مو و جوان‌سازی در مجموعه ما، توسط بهترین بیوتی تراپیست‌ها و پزشکان متخصص با بهترین متریال انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و نوبت دهی لطفاً با ما در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *